SolidSport- Sovellus+ muu etätreenaaminen

Kevätkausi 2022 käynnistyy aikuisten kohdalla etänä 10.1.2022 ja paikanpäällä tiistaina 8.2.2022

 

Osa tunneista tuotetaan Solidsportsovellukseen reaaliajassa ja osa taas vastaavasti laitetaan sähköpostitse kaudenmaksaneille nimellä "viikon treenipaketti"

 

Treenipaketti sisältää Villen, Sallan(* ei 24.1.2022 alkavalla viikolla) Anniksen sekä Pinjan treenit. 

  • Osa treenipakettiin kuuluvista tunneista voi tulla erillisinä sähköposteina

Pinjan treeni on ohjemuodossa joka on tarkoitettu ulkoilun päätteeksi 

 

Solidsportsovellukseen 24.1.2022 alkavalla viikolla

Maanantaina 24.1.2022 klo 18:30 45min Pilates ohjaajana Petya (*Mirvan sijaisena) PERUTTU

Tiistaina 25.1.2022 klo 18:00 45min BodyShape (omankehonpainolla) Ohjaajana Petya

Keskiviikkona 26.1.2022 klo 18:00 45min PVR ohjaajana Heidi

Torstaina 27.1.2022 klo 18:00 45min Kahvakuula ohjaajana Mirva

Torstaina 27.1.2022 klo 19:00 45min YinJooga ohjaajana Mirva

Perjantaina 28.1.2022 klo 17:00 45min Tehojumppa (omankehonpaino) ohjaajana Kirsi

 

 

 

 

 
     
     
     

Solidsport ohjeet käyttäjille

 

Leppävaaran Sisu ry tarjoaa harrasteliikuntaa Solidsport sovelluksen kautta.

Lataa ilmainen sovellus mobiililaitteellesi ja luo tunnukset itsellesi. Halutessasi voit myös luoda tunnukset ja katsoa/ jumpata tietokoneen välitykselläkin. Toimi näin: lataa ilmainen sovellus sovelluskaupastasi mobiililaitteellesi-> luo tunnukset-> etsi palveluntuottajista Leppävaaran Sisu ry (löytyy parhaiten, kun kirjoitat hakukenttään sisu- salit) -> ala seuraamaan meitä.

Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun Sisu on ladannut uutta materiaalia/ on Livetilassa. Livetunneista ilmoitamme internetsivuillamme sekä Facebookissa. Jos et ehdi tai pääse liittymään mukaan, ei hätää. Videot tallentuvat Solidsportiin ja voit käyttää niitä jälkikäteenkin. Jos ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse, niin autan teitä mielelläni. Kiitos kaikille ymmärryksestä sekä tuesta tämän hirvittävän tilanteen keskellä

Kevätkausi 2022 käynnistyy 1.2.2022 paikanpäällä. Siihen asti mennään turvallisesti etänä treenaten

 

 

 

Villasukkatreeni juoksu- tai hiihtolenkin päätteeksi!

Tähän treeniin tarvitsen välineiksi ainoastaan villasukat. Treeni kestää noin puoli tuntia, mutta voit tehdä sen myös pidempänä (lisää kierroksia/työaikaa) tai lyhyempänä. Villasukkien liukuominaisuuden ansiosta tämä treeni vahvistaa nivelten laajempia liikelaajuuksia, joita ei niin usein tulee treenattua. Loistava harjoitus siis vahvistamaan lihaksia esimerkiksi hiihtoa, luistelua tai laskettelua varten!

Liikkeet: 6

Työaika: 50sek, Lepo: 20sek

Kierroksia: 4

Lepo kierrosten välissä: 1min

Askelkyykky taakse oikea

Seiso lantion levyisessä asennossa, villasukka vasemmassa jalassa. Kyykisty oikealla jalalla ja liu´uta vasen jalka taakse. Ponnista takaisin seisoma-asentoon oikealla jalalla. Muista, että polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan!

Askelkyykky taakse vasen

Seiso lantion levyisessä asennossa, villasukka oikeassa jalassa. Kyykisty vasemmalla jalalla ja liu´uta oikea jalka taakse. Ponnista takaisin seisoma-asentoon oikealla jalalla.

Lantionnosto

Asetu selinmakuulle polvet koukussa, jalkapohjat maassa, villasukat molemmissa jaloissa. Nosta lantio irti lattiasta pakaratyöllä. Pidä lantio ylhäällä ja liu´uta jalkoja vuorotellen suoraksi ja takaisin koukkuun takareisien voimalla.

Vatsarutistus lankussa

Asetu lankkuasentoon, joko kyynärpäiden tai ranteiden varaan, villasukat molemmissa jaloissa. Tuo polvia yhtä aikaa koukkuun vatsan alle liu´uttamalla varpaita lattiaa pitkin. Voit laittaa villasukat myös polvien alle ja tehdä liike polvilankusta keventääksesi liikettä.

Käden liu´utus lankussa

Laita villasukat käsiin. Asetu suorin käsin lankkuun, joko polvien tai varpaiden varaan. Liu´uta käsiä vuorotellen eteen suoraksi pitämällä keskivartalo tiukkana.

Kyykky sivuliu´utuksilla

Asetu lantion levyiseen haara-asentoon villasukat jalassa. Tee kahden jalan kyykky ja ala-asennossa liu´uta jalat vuorotellen mahdollisimman pitkälle sivuun ja ponnista sitten ylös. Jos haluat haastaa itseäsi ja saada reisiin ja pakaroihin kunnon poltteen, pysy koko työaika kyykyssä ja liu´uta jalkoja vuorotellen sivuun.

 

 

 

 

 

 

Leppävaran Sisu ry