Tuntiselosteet

HUOMIOITAVAT ASIAT

Tuntien hinta ei sisällä erillistä tapaturmavakuutusta. Huolehdithan, että oma tapaturma- tai vapaa-ajanvakuutuksesi korvaa myös liikunnan aikana sattuneet mahdolliset vahingot. Leppävaaran Sisu vastaa toiminnasta palveluntarjoajan yleisten velvoitteiden mukaisesti.

SYKSYN 2019 UUTUUKSIEN TUNTIKUVAUKSET PÄIVITETÄÄN KESÄKUUN AIKANA

PERHELIIKUNTA

(vanhempi+lapsi)

 

Perhesähly 3-5 v

Perhesähly on iloinen ja hauska lasten ja vanhempien yhteinen liikuntahetki. Perhesählyssä lapset ja vanhemmat opettelevat yhdessä sählyn ja salibandyn tekniikkaa, kikkoja ja tietenkin pelaavat yhdessä. Oma maila ja suojalasit mukaan lapselle ja aikuiselle maila, sekä suojalasit suositeltavat.

 

 

Perhetöpinät 2-8 v Rastaalan koululla sunnuntaisin klo 10-12  Vapaa pääsy

 

AIKUISET

*Tunnin kesto 55 min. ellei erikseen mainita

Jumppamaraton, uutuus

Jumppamaraton on nimensä veroinen. Osaavat ohjaajamme suunnittelee asiakkaille parhaimman mahdollisen lauantaisen jumppamaratonin, joka jokaisena kertana sisältää niin lihaskuntoa, sykkeenkohotusta mutta myös kehonhuoltoakin.

Maraton järjestetään elokuussa kahdesti, muuten yhden kerran kuukaudessa. Ei edellytä ennakkoilmoittautumista. Sopii kaikille!

Asiakkaan on mahdollista osallistua yhdelle, kahdelle tai kaikille kolmelle tunnille (katso hinta hinnasto osiosta)

Ohjaajat ja ohjelma julkaistaan kahta viikkoa ennen seuraavaa jumppamaratonia!

 

Body

Lyhyen ja helpon askelia sisältävän alkulämmittelyn jälkeen treenataan jokaista lihasryhmää ja monipuolisella harjoittelulla parannetaan lihastasapainoa. Suuriin lihasryhmiin keskittyvä tunti kehittää koko vartaloa ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. Tunnin lopussa palauttavat venyttelyt.

 

Body Shape

Kiinteytä ja vahvista koko kehoa helpon alkulämmittelyn jälkeen oman kehon painolla tai kevyillä painoilla ja pitkillä toistomäärillä tehtävillä lihaskuntoliikkeillä ja lopuksi palaudu kunnollisella venyttelyllä. Sopiva polte ja lihasten vahvistuminen on taattu tunnilla ja palauttelun jälkeen ja koko keho kiittää tästä tunnista!

 

Dance&Body

Tunnilla on alkulämmittelynä noin puolen tunnin mittainen mukaansatempaava tanssisarja, lisäksi tehokas ja lyhyt lihaskunto-osuus sekä loppuvenyttelyt. Sopii tanssillisesta tunnista pitävälle. Ei vaadi aikaisempaa tanssikokemusta.

 

Budo Karate

Moderni Kase Ha karate kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, notkeutta ja tasapainoa. Monipuolinen harjoittelu sisältää mm. torjunnat, lyönnit ja potkut. Näitä harjoitellaan itsenäisesti koko ryhmänä ja parin kanssa. Opit samalla tehokasta itsepuolustusta. Tomivaa ja haastavaa itämaista treeniä aikuisille ja 14 vuotta täyttäneille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, tekniikka osioista ja loppuverryttelystä venyttelyineen. Lisätietoja: https://sites.google.com/site/mizaikarate/.

 

Kahvakuula

Kahvakuulatunti on lihaskuntotunti jossa kehon oman painon lisäksi vastuksena käytetään kahvakuulia. Kahvakuulaharjoittelu on erittäin toiminnallista ja siinä keskitytään pääosin tekemään kokonaisvaltaisia, koko kehoa kehittäviä harjoituksia. Kahvakuulaharjoittelu kehittää voimakkaasti lihaskuntoa, voimaa sekä tasapainoa ja sopii kaikille! Tunti koostuu kevyestä alkulämmittelystä, itse kahvakuulaharjoittelusta sekä loppuverryttelystä useimmiten venyttelemällä. Tunnin fyysinen vaativuus riippuu pitkälti valitun kuulan painosta joten tunti sopii kaikille! Muista että kuulia on rajattu määrä joten tunnille kannattaa saapua hyvissä ajoin. Suosituksena miehillä vähintään 8 kg ja naisilla vähintään 6 kg. Sisulta löytyy kuulia pääsääntöisesti neljästä kahteentoista kilon painoisiin kuuliin asti ja yksi kuudentoista kilon kuula. Tunnille voit ottaa mukaan myös oman kahvakuulan!

 

Kehonpainotreeni

Tunti kehittäää voimaa, kehonhallintaa - ja tuntemusta, sekä kestävyyskuntoa eli saat koko kehon toiminnallisen treenipaketin yhdessä tunnissa! Tunnin ensimmäinen osuus sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä, sekä sykettä kohottavia liikkeitä oman kehon painolla ja saa hien virtaamaan ja loppuosuus sisältää rauhallisempia kehoa huoltavia ja kehonhallintaa sisältäviä lihaskuntoliikkeitä, sekä venyttäviä liikkeitä. Sopii kaikille! Kouluille oma alusta/matto mukaan.  Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

Kehonpainotreeni Nuoret 10-14v

Tunti on suunnattu nuorille ja se kehittäää voimaa, kehonhallintaa - ja tuntemusta, sekä kestävyyskuntoa eli saat koko kehon toiminnallisen treenipaketin yhdessä tunnissa! Tunnin ensimmäinen osuus sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä, sekä sykettä kohottavia liikkeitä oman kehon painolla ja saa hien virtaamaan ja loppuosuus sisältää rauhallisempia kehoa huoltavia ja kehonhallintaa sisältäviä lihaskuntoliikkeitä, sekä venyttäviä liikkeitä. Sopii kaikille! Kouluille oma alusta/matto mukaan.  Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

Keskivartalo & Venyttely

Yhdistä molemmat tärkeät harjoitukset, keskivartalon vahvistaminen ja venyttely yhdeksi treeniksi! Keskivartalon ns. core-lihakset ovat tärkeässä roolissa joka päiväisessä elämässä mm. ryhdin ylläpidossa ja tasapainon hallinnassa, sekä lähes kaikissa liikuntalajeissa. Venyttelyn merkitystä taas ei pidä koskaan aliarvioida ja se ehkäisee mm. virheasentoja, sekä urheilu - että rasitusvammoja ja palauttaa mm. sekä istumatyöstä, että liikunnasta. Tunti on temmoltaan rauhallinen, mutta tehokas, eikä sisällä askelkuvioita ja sopii kaikille.

 

Kiinteytys

Monipuolinen hapenottokykyä ja lihaskuntoa treenaava tunti. Kiinteytystunnilla tehdään n.20minuuttia aerobista sarjaa, jonka jälkeen monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä ja lopuksi venyttelyt.

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeilys on tehokas ja monipuolinen treeni, joka sopii kaikille ja erityisesti istumatyötä tekeville, sillä se avaa ja vahvistaa jumiutunutta niska- ja hartiaseutua sekä selän aluetta. Kauden aluksi opetellaan aloittelijoiden kanssa oikeat lyöntitekniikat ja liikkuminen. Jo aikaisemmin harrastaneet voivat ohittaa alun tekniikkaharjoitteet ja tehdä vaativampia sarjoja pareittain heti kauden alussa. Kauden edetessä lyöntejä yhdistetään sarjoiksi ja harjoitellaan niitä pareittan. Loppukaudesta tunneilla keskitytään huomattavasti vähemmän tekniikkaan jolloin hikinen treenaaminen nousee etusijalle. Tunnin rakenne: alkulämmittely, lyöntejä yksin/pareittain, lihaskuntoa ja loppuvenyttelyt. Lisäksi aina välillä ohjelmassa on kuntopiiriä. Mukaan omat hanskat!

 

Kuntotreeni

Reipastahtista jumppaa vaihtuvilla teemoilla. Tunnilla nostetaan kuitenkin aina sykettä monipuolisesti, sekä tehdään lihaskuntoa pääsääntöisesti kehon omalla painolla, lopuksi palauttavat venyttelyt. Tunnin rankkuutta voi säädellä ohjaajan antamilla vaihtoehtoisilla liikkeillä. Kouluille oma alusta/matto mukaan.  Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

 

 

Muokkaus

Rankka lihaskuntopainotteinen perustunti, jossa lyhyen ja selkeän alkuverryttelyn jälkeen tehdään tehokkaita ja monipuolisia lihaskuntoliikkeitä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunti sopii kaikille painoharjoittelusta pitäville.

 

Niska-selkä-hartiat

Tunnilla vahvistetaan ja venytetään niska-, hartia- ja selkälihaksia, sekä näiden vastapareja eli vatsa- ja rintalihaksia. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn, lihaskunto-  ja liikkuvuusosioin, sekä n. 10 min venyttelyn, jotka kohdistuu harjoitettuihin lihasryhmiin. Tunti ei sisällä hyppyjä ja sopii kaikille: aloittelijalle, odottajalle/synnyttäneelle, toimistotyöläiselle tai vaikkapa juoksijalle ylävartaloa vahvistamaan ja treeniä monipuolistamaan.

 

Pilates

Pilates-tunnilla käydään läpi syviä keskivartalon lihaksia, harjoitellaan hengittämistä liikkeiden suorittamisen aikana ja etsitään hyvää ryhtiä. Tunti on rauhallinen ja harjoittelu on kokonaisvaltaista kehonharjoittamista. Päälle rennot ja mukavat vaatteet. Tunti sopii kaikille.

 

PhysioPilates

PhysioPilatesta voi verrata tavalliseen pilatesharjoitteluun. PhysioPilateksessa ainutlaatuista on kuitenkin ohjaajan ammattitaito eli meillä ohjaana toimii PhysioPilates-ohjaajakoulutuksen suorittanut keväällä 2018

 

PowerBody,

Monipuolinen tunti, jolla harjoitetaan vartalon kaikkia lihasryhmiä eri välineillä kuten punteilla, kuminauhoilla ja oman kehon painoa yms. hyväksikäyttäen. Joka toinen kappale tehdään lihaskunto liikkeitä ja joka toinen kappale liikutaan. Tunnilla n.10 min. alkulämmittely,  lihaskuntoa ja lopuksi lyhyet venyttelyt. Energiaa kuluu ja hiki virtaa. Tunti sopii kaikille.

 

PVR

Tule jumppaamaan peppu, vatsa ja reidet timmiin kuntoon!  Jokaiselle liikkujalle hyödylliset lihaskuntoliikkeet parantavat jalkojen ja keskivartalon lihaskestävyyttä sekä muokkaavat kehoa ja ryhtiä. Tehokas tunti alkaa lämmittelyllä ja päättyy venytyksiin.

 

SisuPump

Lihaskunto tunti, jossa käytetään isoja painoja vastuksena.  Alkulämmittelyssä käytetään pieniä painoja ilman liikkuvaa alkulämmittelyä, lihaskunto osiossa käytetään suurempia painoja kuin alkulämmittelyssä. Lihaskunto osiossa tehdään pitkää sarjaa painoilla ja lopuksi venyttelyt. Sopii myös miehille.

SykeBody

päivitetään pian.

 

HIIT 30 / HIIT TREENI 45/55 min

HIIT30 on tehokas pikatreeni, joka kuluttaa tehokkaasti kaloreita. HIIT Treeni 45 on pikatreeniä pidempi, sisältäen alkulämmittelyn, sekä pienen palauttavan osuuden. Se kuluttaa kaloreita ja kohottaa kuntoa yhtä tehokkaasti kuin perinteinen liikunta. Sopii liikuntaa jo jonkin verran harrastaville, mutta voit itse säädellä tunnin tehoa. Ei sisällä askelkuvioita.

 

Sähly

Pelataan sählyä hauskanpito mielessä ilman tiukkaa sääntöjen vääntöä. Oma maila mukaan. Suojalasit suositeltavat.

 

Tehojumppa

Tehojumppa kiinteyttää ja kohentaa kuntoa. Noin 20 minuutin alkulämmittely ja yksinkertaiset sykkeenkohotus-, ja lihaskuntoliikkeet sopivat kaikenkuntoisille jumppaajille. Lopuksi venyttely. Nauti liikunnan tuomasta hyvästä fiiliksestä ilman vaikeita askelsarjoja. Kouluille oma alusta/matto mukaan. Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

TOIMINNALLINEN TREENI

Toiminnallinen treeni: toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Tehokasta ja monipuolista lihaskuntotreeniä+ sykkeenohtousta lyhyessä ajassa on siis luvassa! Tunti sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, toiminnallisia lihaskuntoliikkeitä, sykettä kohottavia liiukkeitä ja lyhyet venyttelyt. Sopii myös miehille. Kouluille oma alusta/matto mukaan.  Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

 

LAPSET /NUORET

(kaikille alla oleville tunneille ilman vanhempaa)

Dance

Tunnilla tanssitaan erilaisia tanssilajeja aina HipHopista moderniin. Tunti koostuu alkulämmittelystä, tekniikan harjoittelusta, lihaskuntoliikkeistä (vanhemmat), leikeistä (nuoremmat), tanssisarjan harjoittelusta ja venyttelystä.

Juniorijumppa 3-4v. ja 5-6v.

Liikuntaleikkejä, monipuolista mielikuvitus- ja temppuliikuntaa 3-6 -vuotiaille lapsille.
Kesto 40-45 min. Huom! tunneille ilman vanhempaa.

Liikuntakerho 7-9v


Iloinen liikuntakerho 7-9-vuotiaille tytöille ja pojille! Tule
liikkumaan monenlaisten pelien ja leikkien parissa mukavassa seurassa.
Pelaamme mm. monenlaisia versioita lasten suosimasta polttopallosta
(kpkp, kahdentulen välissä ym.), sekä erilaisia hippaleikkejä ja
leikkimielisiä joukkuepelejä (käsipalloa, kaupunkisotaa, ihmiskimbleä).
Tunneilla pääsee hengästymään, hikoilemaan ja kehittämään motorisia
perustaitoja hauskasti ja vauhdikkaasti erilaisia välineitä hyödyntäen.

 

 

Kehonpainotreeni Nuoret 10-14v

Tunti on suunnattu nuorille ja se kehittäää voimaa, kehonhallintaa - ja tuntemusta, sekä kestävyyskuntoa eli saat koko kehon toiminnallisen treenipaketin yhdessä tunnissa! Tunnin ensimmäinen osuus sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä, sekä sykettä kohottavia liikkeitä oman kehon painolla ja saa hien virtaamaan ja loppuosuus sisältää rauhallisempia kehoa huoltavia ja kehonhallintaa sisältäviä lihaskuntoliikkeitä, sekä venyttäviä liikkeitä. Sopii kaikille! Kouluille oma alusta/matto mukaan.  Esim huppari/pyyhe selän alle käy.

 

Musiikkiliikunta

Tunti sisältää lasten ikätasoisia harjoitteita; juoksu- ja muita liikuntaleikkejä, monipuolista liikunnan perustaitojen harjoittelua, musiikin peruskäsitteiden ilmaisua ja rytmiikkaa yhdessä tekemällä ja lapsilähtöisesti. Huom! lapsen pitää olla täyttäänyt 3 vuotta (3-4-vuotiaiden ryhmässä) ja 5 vuotta (5-6-vuotiaiden ryhmässä) ennen kurssin alkua.  Huom! Tunneille ilman vanhempaa.

  

Satudance

Tunnilla harjoitellaan tanssimista ja liikunnallisia perustaitoja leikin avulla. Tunti koostuu alkulämmittelystä, tekniikan harjoittelusta, leikeistä ja peleistä, tanssisarjan harjoittelusta ja venyttelystä. Tunneille ilman vanhempaa.

 

Sähly pojat/tytöt

Harrastemielessä pelataan sählyä kerran viikossa. Oma maila ja suojalasit mukaan! Samoin sisäpeli kengät/tossut suositeltavat.

 

Yleisurheilukoulut

4-7v

8-15v